کارشناسان برای بهبود کنترل دیابت جوانان مبتلا به دیابت نوع 1 بر استفاده از اطلاعات تزریق انسولین آنها  تمرکز کردند

11 مه 2017- محققان دیابت گردهم آمده‌اند تا با تمرکز بر اطلاعات تزریق انسولین جوانان مبتلا به دیابت نوع 1 به بهینه سازی درمان آنها کمک کنند.

 تیم‌هایی از دانشگاه هاروارد، مرکز پزشکی اشنایدر کودکان و شرکت سلامت دیجیتال DreaMed Diabetes متعهد شدند که گزینه‌های درمانی افرادی که درمان با انسولین آنها متکی بر اندازه گیریهای شخصی است را بهبود بخشند.

 محققان می‌خواهند یک آلگوریتم خودکار برای مدیریت انسولین ابداع کنند. محقق ارشد این گروه دکتر Dassau از دانشکده‌ی مهندسی و علوم کاربردی در دانشگاه هاروارد گفت: هدف ما، ابداع یک سیستم حمایتی جدید برای دوزینگ انسولین برای بیمارانی است که چندین تزریق انسولین روزانه داشته و دوز انسولین خود را بر اساس اطلاعاتی که شخصاً اندازه‌گیری می کنند( قند خون خود، دوز انسولین تزریق قبلی، مقدار غذایی که خورده‌اند و میزان  فعالیت فیزیکی)، تنظیم  می‌نمایند.

 Eran Atlas مدیر عامل شرکت DreaMed Diabetes می‌گوید: بخش بزرگی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 از پمپ انسولین و یا مانیتور مداوم قندخون به دلایل مختلفی استفاده نمی‌کنند بلکه تنها به خوانش‌های دستگاه گلوکومتر و دوزهای تزریقی انسولین خود تکیه دارند و متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی در مورد عادات تزریق انسولین، در میان این جمعیت وجود ندارد.

 Atlasمعتقد است این همکاری فرصتی است برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد این بیماران و عادات آنها و توسعه‌ی محصولی که بتواند به کنترل بیماری آنها از طریق اتصال به دستگاه‌های هوشمند کمک کند. این دستگاه‌ها قادر خواهند بود دوز تزریقی انسولین را بر روی گوشی هوشمند بیمار از طریق داده‌های جمع‌آوری شده در [1]cloud-based platforms نشان دهند.

 پرفسور Moshe Phillip می‌گوید: افرادیکه از پمپ انسولین استفاده نمی‌کنند و بصورت دستی تمام اطلاعات شخصی خود را ثبت می‌کنند با مشکلات بیشتری در رابطه با کنترل خوب قند خون خود  مواجه هستند، در نتیجه به توسعه‌ی ابزارهای دیگر و الگوریتم‌هایی برای کمک به این گروه از بیماران و همچنین پزشکان آنها، به منظور بهینه سازی مشخصات درمانی و بهبود نتایج کنترل قندخون آنها نیاز داریم.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/may/experts-focus-on-using-injection-data-to-help-young-people-with-type-1-diabetes-99885022.html

 



[1]پلت فرم مبتنی بر رایانش ابریبه پلت فرم رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و تبادل نظر بین ارائه دهندگان خدمات و مشتریان اطلاق می شود.